time of year, this time take the opportunity to advise you not to read "service" but a novel for pleasure vacations.
How to write a best seller in 57 days Luca Ricci (Yale University Press, 2009) is a cleverly misleading title: this is not a manual to learn how to write a book from the sales stratosphere. It is rather a short novel and light, but far from stupid, that ruota con tono irresistibilmente dissacrante intorno al cliché dello scrittore tormentato, bohémien e di sofisticata cultura.
Il quale, in questo caso, non riesce in realtà a scrivere nemmeno una riga, e preso dai tormenti di una vocazione letteraria forse più estetica che di sostanza si trova senza un quattrino, tanto da rischiare lo sfratto.
I quattro scarafaggi che abitano indisturbati nella sua soffitta, anch'essi scapoli bonémien di raffinate letture e forbito eloquio, temendo che nuovi inquilini procedano alla temuta disinfestazione decidono di scrivere il libro dell'anno , così da guadagnare i soldi per l'affitto. Ma la formazione d'alto level and a bit 'snobby that they are so proud hinders operations: how to write a novel that appeals to people?
To laugh at themselves and their colleagues of the pen so lighthearted and intelligent.
0 comments:
Post a Comment